♡ FRI FRAGT TIL PAKKESHOP V/KØB OVER 499 KR.                                                                                                                                                                                                                                FORSIDE   OM OS   VILKÅR   RETUR   MIN KONTO   KONTAKT OS   ØNSKELISTE  CSR-mærket - Hos Ponypiger tager vi ansvar.          

Handelsbetingelser

Generelle oplysninger

Travshoppen.dk ApS / Ponypiger.dk
Ravnebjergvej 20
3450 Allerød
CVR: DK40995951
Etableringsår: 2021

kundeservice@ponypiger.dk

Betaling

Hos Ponypiger.dk kan du betale med:

  • Dankort
  • Visa
  • Mastercard
  • Maestro
  • MobilePay
  • ApplePay
  • GooglePay
  • Paypal
  • EAN faktura (kun for offentlige virksomheder)
  • Faktura (kun virksomheder efter aftale)
  • Anyday - med Anyday kan du dele din betaling op. Du betaler første afdrag når varen leveres, og det resterende beløb betales af over de følgende 3 måneder. Anyday er gratis for dig, så længe du betaler til tiden. Med Anyday får du en konto, som du kan anvende ved alle webshops, der tilbyder betaling gennem Anyday. Læs vilkår for Anyday her:  www.anyday.io/da/terms-conditions/shopper

Reservation af beløb

Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil:

1) Vi trækker beløbet, når vi sender varen, eller

2) pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder. 

Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.


Der tages ikke kort gebyr ved betaling hos Ponypiger.dk.    


Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra vores lager.

Betaler du med et debitkort som ex. MasterCard, Visa Electron eller udenlandske betalingskort, vil NETS reservere beløbet på din konto.

Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.

Levering

Købte varer leveres med GLS. Fragtprisen afhænger af leveringsform. 

Levering med GLS til pakkeshop i Danmark med GLS – 49,00 DKK

Levering med GLS til privatadresse i Danmark med GLS - 59,00 DKK

Levering med GLS til pakkeshop i Sverige med GLS – 79,00 SEK

Levering med GLS til pakkeshop til EU – 10,00 EUR

Levering med GLS til pakkeshop til Irland/England – 40,00 EUR

 

Din ordre sendes så vidt muligt samme dag, hvis varen er på lager og ordren gennemføres før kl. 12:00. 

Den normale leveringstid for lagervarer er 1-3 hverdage

Er en vare ikke er på lager, kan du se den forventede leveringstid på den enkelte vares side i webshoppen.

Ved udsalg, Black Friday og op til jul, kan der være ekstra leveringstid.

Vi sender din ordre fragtfrit ved køb for 499 kr.

14 DAGES FORTRYDELSESRET

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.  

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Består ordren af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager det sidste parti eller den sidste del.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til kundeservice@ponypiger.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne. 

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Fortrydelse af en del af købet 

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. 

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af 

 

Returnering 

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os. 

Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.
Vi tilbyder køb af returlabel til kr. 49,00.

Ingen fortrydelsesret

Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen. 


Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. 
I visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Hvis en returvarer kommer tilbage med dyrehår, snavs, ridser, pletter/mærker eller lugt, kan dette muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.

Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Beløbet vil blive tilbageført på samme betalingskort, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur
, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes med omdeling til:

Travshoppen.dk ApS/Ponypiger.dk - Ravnebjergvej 20 - 3450 Allerød

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Hvis der er noget galt med varen (reklamationsret)

Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.

Når du handler på Ponypiger.dk/Travshoppen.dk ApS har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Hvor hurtigt skal jeg reklamere?
Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.

Varen sendes til:

Travshoppen.dk ApS / Ponypiger.dk - Ravnebjergvej 20 - 3450 Allerød

Vi har brug for følgende information, når du sender varen til os:

Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt.
Det er ikke et krav, men det letter vores sagsbehandling, og minimerer ekspeditionstiden for reklamationen.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt til pakkeshops, pr. efterkrav eller lignende.
Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
 

Hvad gør vi med dine personlige oplysninger (persondatapolitik)

For at du kan indgå aftale med os på Ponypiger.dk/Travshoppen.dk ApS har vi brug for følgende oplysninger:

Navn
Adresse
Telefonnummer
E-mail adresse

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos Ponypiger.dk/ Travshoppen.dk ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.
Direktøren og ansatte for Ponypiger.dk har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.
Den dataansvarlige på Ponypiger.dk/ Travshoppen.dk ApS er Lisbeth Haagensen
Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret.
Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.

Oplysninger afgivet til Ponypiger.dk/ Travshoppen.dk ApS videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.

Som registreret hos Ponypiger.dk/ Travshoppen.dk ApS har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Ponypiger.dk/ Travshoppen.dk ApS via e-mail kunderservice@ponypiger.dk.

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til Ponypiger.dk/ Travshoppen.dk ApS via email kunderservice@ponypiger.dk.

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til:

 

Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus

 

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag hos e-mærket - uanset beløbets størrelse. Læs mere her

 

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr  

 

 

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

 

Til:

Ponypiger.dk/Travshoppen.dk ApS

Ravnebjergvej 20

3450 Allerød

e-mail: kundeservice@ponypiger.dk

 

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Bestilt den: ___________________________________________________________     Modtaget den: _________________________________________________________

 

Forbrugerens navn: _______________________________________________________________________________________________________________________________

 

Forbrugerens adresse:  ___________________________________________________________________________________________________________________________

 

Forbrugerens underskrift: ____________________________________________________________________      Dato: __________________________________________

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

 

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 12/12-2024