Disse salgs- og leveringsbetingelser finder anvendelse på køb af varer på www.ponypiger.dk
www.ponypiger.dk ejes af Ponypiger.dk, CVR-nr. 40995951, adresse Ravnebjergvej 20, 3450 Allerød, tlf. 7199 7525, e-mailadresse kundeservice@ponypiger.dk.

Aftalerne indgås på dansk.

Fortrydelsesretten gælder kun for private forbrugere, der handler via www.ponypiger.dk. Erhvervsdrivende har ikke fortrydelsesret.

Betaling og levering

Vi modtager betaling med Anyday, Apple Pay, Dankort, Google Pay, Klarna Payments, Maestro, Mastercard kreditkort, Mastercard debetkort, Mobilepay, PayPal, ViaBill, Visa, Visa debet

Med Anyday kan du dele din betaling op. Du betaler første afdrag når varen leveres, og det resterende beløb betales af over de følgende 3 måneder. Anyday er gratis for dig, så længe du betaler til tiden. Med Anyday får du en konto, som du kan anvende ved alle webshops, der tilbyder betaling gennem Anyday. Læs vilkår for Anyday her:  www.anyday.io/da/terms-conditions/shopper


Beløbet trækkes først, når varen afsendes. Har du betalt med MasterCard,, Mobilepay, debitkort eller andre kredit kort vil Nets reservere beløbet når du har godkendt betalingen.

Hvis du har bestilt flere varer, og en eller flere af varerne er i restordre, sendes hele din ordre samlet når alle varer er på lager. Ønsker du en del af din ordre sendt kan du enten lave to bestillinger eller tilkøbe ekstra fragt her.

Priserne er angivet i danske kroner. Oven i prisen skal tillægges prisen for fragt. Du vælger fragtformen i slutningen af bestillingsforløbet. Der kan evt. pålægges betalingsgebyr, afhængig af den valgte betalingsform.

Vi leverer varerne med GLS eller du kan afhente dem.

Levering med GLS til nærmeste GLS-pakkeshop (uden omdeling)
Har du valgt levering til pakkeshop modtager du en sms/mail fra GLS, når du kan hente din pakke. Din pakke ligger klar til afhentning i 10 kalenderdage efter at du har modtaget advisering fra GLS.  Ikke-afhentede pakker returneres herefter til os og pålægges et returnerings tillæg, der fratrækkes din refundering hvis du har givet besked om at du ønkser at fortryde dit køb.



2) Levering med GLS til din adresse (med omdeling) 
Har du valgt levering til din adresse og at pakken må stilles og angivet et sted, stiller chaufføren pakken på det aftalte sted på din adresse – f.eks. i en garage. Efter leveringen får du besked via mail. Husk dette er på din risiko og ansvar. Vælger du ikke at pakken må stilles, leveres pakken som almindelig GLS Privatforsendelse. Du informeres pr. mail om leveringsdato og anslået leveringstidspunkt. Hvis du ikke kan tage imod pakken på det angivne tidspunkt så vil GLS omdirigere pakken til din nærmeste Pakkeshop. Omdirigeringen udløser et servicetillæg for alternativ levering privat hos GLS på 62,50 DKK pr. pakke, som du opkræves af os.

3) Levering med GLS til erhverv (med omdeling)
Har du valgt levering til erhverv, f.eks. til din arbejdsplads er det vigtigt der er en modtager tilstede i dagtimerne mellem 07.00 og 17.00 på alle hverdage. Er det ikke er muligt for GLS at udlevere pakken til modtageren, så vil GLS omdirigere pakken til modtagerens nærmeste Pakkeshop. Omdirigeringen udløser et servicetillæg for alternativ levering hos GLS på 62,50 DKK pr. pakke, som du opkræves af os. Det er derfor vigtigt, at du sørger for, at modtageradressen betegnes som en erhvervsadresse af GLS (adressen er registreret med et aktivt CVR-nummer) og der er nogen til stede for modtagelse af pakken på adressen i tidsrummet 7-17, hvor GLS leverer pakker.   

Fortrydelsesret

Du har ret til at fortryde en aftale uden begrundelse inden for 30 dage

Fortrydelsesfristen udløber 30 dage efter den dag, hvor du eller en anden person, som du har valgt (dog ikke transportøren), får varen i fysisk besiddelse.

Hvis du har bestilt flere varer i en ordre, og vi ikke kan levere varerne samtidig, løber fortrydelsesfristen fra du eller en anden person, som du har valgt (dog ikke transportøren) får den sidste vare i fysisk besiddelse.

Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag forlænges fristen til den følgende hverdag.

Sådan udnytter du fortrydelsesretten

Du fortryder ved at give os besked om, at du fortryder. Du kan fx sende et brev eller en e-mail, hvor du oplyser, at du fortryder til Ponypiger.dk, Ravnebjergvej 20, 3450 Allerød, 7199 7525, kundeservice@ponypiger.dk.

Du kan benytte lovens standardfortrydelsesformular fortrydelsesformular, men det er ikke obligatorisk. Fortrydelsesformularen findes sidst i ordrebekræftelsen.
Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis du sender din meddelelse om, at du fortryder købet, inden fortrydelsesfristen er udløbet.

Returnering af varen og returomkostninger

Hvis du har fortrudt købet af en vare, skal du sende varen til Ravnebjergvej 20, 3450 Allerød uden unødig forsinkelse og senest 30 dage efter, at du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Fristen er overholdt, hvis du returnerer varerne inden udløbet af de 30 dage.

Varer kan ikke sendes pr. efterkrav eller uden omdeling.

Du skal selv betale for returnering af varen.

Henter du ikke din pakke, sendes pakken retur til os. GLS opkræver returnerings gebyret hos os, hvilket fratrækkes i beløbet såfremt du ikke ønsker varen gensendt. Du kan bestille genleveringsfragt lige her.

Tilbagebetaling af pengene ved fortrydelse

Når du fortryder, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder eventuelle leveringsomkostninger
Vi tilbagebetaler beløbet uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget din meddelelse om fortrydelse. Vi kan dog tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varerne retur, eller til du har fremsendt dokumentation for, at varerne er returneret.
Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Under alle omstændigheder pålægges du ingen former for gebyrer som følge af tilbagebetalingen.

Afprøvning af varen og emballage

Du hæfter kun for en evt. forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering af varen, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som den fungerer på.
Du må normalt undersøge varen på samme måde, som man kan og må i en forretning, men du må ikke tage den i brug. Hvis du har brugt den på en måde, som man ikke må eller kan i en forretning, og vi ikke kan sælge den igen, eller ikke kan sælge den til fuld pris igen, må du regne med, at vi fratrækker værdiforringelsen i det beløb, du skal have tilbage. Hvis varen ikke længere har en handelsværdi, tilbagebetaler vi ikke købsbeløbet.
Du skal tilbagelevere varen i originalemballagen.
Du bør endvidere sørge for, at varen er forsvarligt indpakket, når du returnerer den. Du bærer selv risikoen for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer.

Reklamation - Hvis der er noget galt med varen

Hvis du køber en vare, og der er en mangel ved den - f.eks. en materiale- eller fabrikationsfejl - finder købelovens regler anvendelse. Du har 24 måneders reklamationsret, forudsat du reklamerer inden for rimelig tid. Hvis du reklamerer indenfor 2 måneder vil reklamationen altid være rettidig. Få mere information på vores RMA side.

Du kan også bruge reklamationsskemaet, som du kan downloade her.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger.

Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage og få en kvittering for afsendelse. Gem postkvittering inkl. oplysning om fragtomkostninger samt evt. track- and trace-nummer.

Fortrolighedspolitik

Vi forstår og respekterer vigtigheden af privatliv på internettet. Vi vil ikke afsløre information om kunder/brugere til tredje part, med mindre det er nødvendigt for at implementere en transaktion. Vi vil ikke sælge dit navn, adresse, e-mail adresse, kreditkort eller personlige data til nogen tredjepart uden din forudgående tilladelse.

Oplysning om klagemuligheder

En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os kan indgives til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk
EU-Kommissionen online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant for forbrugere med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her - https://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse kundeservice@ponypiger.dk.